Prin vajnicele preumblari pe Internet am dat de curand peste un document publicat in 2009, document ce isi propune o analiza a publicitatii online de la inceputuri si pana in zilele noastre (adica in 2009, cand a fost publicat articolul) si isi permite sa faca si cateva predictii cu privire la directia in care merge publicitatea online.
Asa cum mentioneaza autorul titlul initial era „Future Failure of Ad Networks”, ca sa va faceti o idee despre continut. Ce mi se pare extrem de relevant este evolutia pietei de publicitate online pe care o descrie si pe care o intrevede, extrem de apropiata de realitate. Ideea care se desprinde este ca evolutia fireasca a online advertising-ului este de la volume (bulk) de afisari catre livrarea de audiente precise pentru fiecare brand/companie in parte. Adica ceea ce se incearca si la noi prin SATI si audientele masurate de acesta; dar, din pacate, la momentul actual principala utilitate a SATI este aceea de „stampila de incredere” prezentata clientului si mai putin de tool de targetare/livrare de audiente. Dar despre asta in alta discutie, momentan enjoy the article…
PS: lectura recomandata viitorilor (si poate si actualilor) brand manageri, media planneri, marketing manageri.
Descarca PDF-ul: Disintermediation of Online Display Advertising by Darren Herman
Original source here
Tags: darren herman, publicitate online