15 Oct 2012

Cum calculezi valoarea unui website

Digital Explained, Publishers, Publishers posted by Digital4 Romania

Bineinteles, discutiile pe tema asta sunt interminabile, iar pe baza experientei din ultimii 3-4 ani mi-am dat seama ca site-ownerii din Romania au tendinta de a-si umfla valoarea site-urilor (din acelasi motiv pentru care sunt si over-protective cand vine vorba de a modifica aspectul sau functionalitatea site-ului). Estimarea de mai jos este valabila in piata din US, dar poate fi un punct de plecare in stabilirea valorii unui site.

Media properties generally trade at a 15x-25x multiple of earnings, or a 4x-5x multiple of revenue, depending on the growth rate of the business and the level of profitability.

De AICI

 



Tags: ,

2 răspunsuri la “Cum calculezi valoarea unui website”

  1. pcostin spune:

    Din experienta pot sa spun, estimarile nu sunt prea folositoare cand vrei cu adevarat sa vinzi.

    Un website este o marfa greu vandabila nu este nici aur si nici valuta convertibila. Este la fel ca in piata imobiliara dar la o scara mult mai mica … in ideea ca nu exista o piata a websiteurilor.

    Pretul este puternic dependent de cererea. Daca ai multe oferte poti sa iti permiti sa refuzi oferte sub pretul dorit. Daca cererea este mica si piata este jos, nimeni nu vrea cu adevarat sa cumpere decat chilipiruri, va trebui sa astepti sau sa vinzi sub pret.

  2. Costin, corect, e greu de estimat, dar nu stiu daca valoarea poate fi stabilita in functie de numarul de cereri. Sau poate fi stabilita, dar nu aceasta asta este moneda cea mai potrivita. Valoarea ar trebui stabilita in functie de „cash-ul” generat, profitabilitate sau potentialul pe care il are nisa respectiva – chiar daca respectivul site pierde bani la momentul curent.
    Din pacate, din experienta, putini dezvoltatori iau in calcul valorile respective atunci cand pornesc un site sau cand vor sa-l vanda. Am auzit atatea preturi scoase din burta si fara vreo legatura cu financiarele proiectului de-a lungul timpului, insa mai niciodata nu vine cineva sa spuna: „am generat X lei anul trecut la cheltuieli de Y lei”… :)

    PS: Sorry, a durat ceva pana am aprobat comentariul tau, era trecut la SPAM. :)

Lasă un răspuns