11 Apr 2013

Ce isi doreste o agentie de media de la un publisher online

Agencies & People, Display Advertising, Online Advertising posted by Digital4 Romania

De (cele mai) multe ori nivelul de performanta si profesionalism necesar in relatia cu agentiile de media care gestioneaza conturi importante este complet invizibil pentru un publisher; echipa de vanzari (sau regia) care reprezinta site-ul este la curent cu cerintele, dar acestea nu ajung intotdeauna in zona „tehnica”. Iata ce doleante poate avea o agentie de media & advertising de la publisheri, spuse chiar prin vocea lor (da, am intrebat o persoana de decizie in zona de digital de la una dintre agentiile de top) – am pus intre paranteze drepte si cu italic explicatii, acolo unde am considerat ca este nevoie de ele.

 

CE ARE NEVOIE AGENTIA A DE LA FURNIZORUL F / PUBLISHERUL P

1. audit/SATI+SESAME by all means si fara pauze de neplata or whatever.
[agentia insista pe zona de auditare SATI atat pentru faptul ca aceste site-uri auditate prezinta un nivel de incredere superior in fata clientului, cat si pentru zona de profile demografice generata de SATI]

2. daca intram si in detalii, “MIPO-cleanness”. Ceva ce in prezent e probabil pe ultimele pozitii in lista de prioritati a tuturor (si e asa de mult timp!).

3. content de calitate (daca mai era necesar sa spun: important si cum facem “marketing”, cum aducem traficul acolo!)

4. profesionalism (a se citi: atentie (la detalii) + cuvant + coloana vertebrala + cunoasterea pietei; a se adauga uneori si o scoala/un training de vanzari)
In legatura mai mult sau mai putin directa: nu e musai ca fiecare F sa repete experientele unor jucatori din piata, dovedite paguboase si nici pe cele tot ale lui F din aceeasi categorie. Learn, grow up!

5. comunicare buna intre stanga si dreapta (a se citi: in interiorul F, orice informatie discutata de x cu A, trebuie sa ajunga si la y, daca y are “in gradina” relatia cu A)

6. conditii comerciale realiste si pozitionari la fel. “Vreau bugete” nu a avut si nu va avea niciodata o valoare de concretizare intrinseca.

7. transparenta (sper ca nu e nevoie de detalii) si consistenta

8. USP(s) – ”Why me?”s

Cu ce nu suntem compatibili:
– exclusivitatea “subiectiva” in relatiile regie-publisher sau non-exclusivitatea
[un subiect pe tema caruia am discutat cu cel putin 90% dintre publisherii cu care am interactionat]

– relatiile in 3 dependente de mood/sezon/vreme. Relatii in 3 = A + F + C, unde C = client advertiser
[mai direct spus: daca tu ca publisher te folosesti de relatiile tale la client pentru a incerca (chiar si involuntar) eliminarea agentiei din discutie, atunci este cumva normal ca agentia sa incerce sa isi justifice banii pe care ii ia de la client si sa incerce sa ramana in ecuatie, eventual scotandu-te pe tine din ea]

– coduri Google imagine in pozitii premium, pe site-uri ce se vor vandute la CPM (si nu orice CPM)
[se intampla (din ce in ce mai) des]

– “vanturatul” excesiv al audientei (intre diversi publisheri sau intre social media si publisher) in functie de parteneriate, interese vremelnice si modele de crestere invatate pe colt de bar
[ aici e cu bataie la anumiti playeri din piata, nu insist :)]

– “nu”-ul totalitar sau inaintea lui “dar daca/sau poate…”
[aici se refera la faptul ca publisherii raspund cu NU la multe requesturi din partea agentiei, in loc sa aiba deschiderea de a analiza si discuta alternative; pe zona asta am primit raspunsuri negative in multe situatii unde nu era cazul; ce trebuie sa inteleaga un publisher profesionist – si este o lectie importanta si urgenta – este ca nu s-au vazut cazuri in care audienta unui site sa scada dramatic din cauza reclamelor; vezi site-urile de sport.]



Tags: , ,

5 răspunsuri la “Ce isi doreste o agentie de media de la un publisher online”

  1. Larisa spune:

    Daca doar asta isi doreste o agentie de la un publisher, e trist rau. Mai ales daca asta e spusa/scrisa de „persoana de decizie in zona de digital de la una dintre agentiile de top”. HALAL! Sa mai puna mana sa citeasca o carte, un blog, macar un wiki!!!

  2. Gabi Boaca spune:

    Ca de obicei in zilele noastre pe Internet este mult mai usor sa vii cu comentarii aiurea si zeflemea. Nu am vazut solutiile sau alternativele tale la cele spuse in articol, nici plus-valoarea.

  3. Sunt de bun simt elementele punctate, si o spun din partea unui cumparator de media.
    Guideline-ul ar trebui citit cel putin de publisherii mici&medii ce vor sa se monetizeze (mult) mai bine

  4. Larisa spune:

    Ca de obicei in zilele noastre daca iti zice cineva ca exista mai bine si mai destept ne limitam la a pune eticheta „zeflemea”. Intr-un stil zeflemitor. Ce-ar fi daca ai acorda un gram de incredere si ai intreba simplu „bai, cum exista mai bine? unde exista mai bine? cum sa facem sa ajungem acolo?”.
    In industria asta exista frustrari de toate partile: publisheri, agentii si, mai ales, clienti. Insa fiecare se asteapta de la cealalta parte sa vina cu ceva. Publisherii acuza agentiile ca nu deschid urechile la proiectele lor si limiteaza discutiile doar la arhaicul „CPM mic, homepage si rebate 99.9%”. Agentiile spun ca publisherii sunt de vina, ca ofera doar bannere la CPM-uri imense si se mai si duc peste clienti.

    Si daca voi publicati chestia asta cu titlu de „uite asa ar trebui sa se intample lucrurile, zice o agentie de top”, tot in acelasi cerc vicios se sta. Desigur, parte din cele citate mai sus sunt valide si urgent de implementat pentru cine nu a facut-o. Desi 90% din cele de mai sus tin de minim profesionalism.

    Eu cand am vazut titlul ma asteptam sa citesc despre noile KPI-uri pe care le cer agentiile, despre trenduri de video, mobile, etc.

    Eh, mai avem mult pana departe. Sa fim zeflemitori pana acolo, poate ajungem mai repede.

  5. Gabi Boaca spune:

    @Marius: tks pt comment 😉

    @Larisa: problema „these days” este ca toata lumea stie sa zica „exista mai bine si mai destept”, dar cand vine vorba sa execute / arate cum nu prea mai sunt atat de multi care pot. Repet, care e plus valoarea la articol in ce ai spus tu?
    „minim profesionalism” e un termen destul de vag.
    Te invit sa pui ceva constructiv pe hartie si iti promit ca ti le publicam aici pe blog si pe blogul meu personal DACA aduc un cat de mic plus valoare si nu exprima doar niste pareri personale sau fapte cunoscute de toata industria (si mai putin de cei din afara ei).

Lasă un răspuns