06 Ian 2011

Cat valoreaza un utilizator unic?

Entrepreneurship, Facts & Figures, Online Advertising posted by Digital4 Romania

Probabil o intrebare pe care ne-o punem foarte rar sau deloc atunci cand detinem un website sau un business online. Este genul de intrebare pe care ar trebui sa o aiba in vedere orice magazin online care se respecta, mi se pare o variabila care poate masura in buna masura succesul unui produs web. Totusi, ce inseamna „valoarea unui utilizator”?

Valoarea unui utilizator se poate descrie in mai multe feluri, in functie de unghiul din care privesti:
– poti sa consideri ca daca ai avut 100 de vizitatori si ai generat un VENIT de 100 EUR atunci valoarea unui vizitator este de 1 EUR
– poti sa consideri ca daca ai avut 100 de vizitatori si ai generat un PROFIT de 50 de EUR atunci valoarea unui vizitator este de 0.5 EUR

Din punctul meu de vedere cel mai relevant este primul exemplu, cel raportat la VENIT. De ce? Pentru ca te ajuta la SCALAREA businessului, ai o metoda de a masura cresterea si eficientizarea afacerii online. Si pentru ca in combinatie cu cel de-al doilea, bazat pe profit poate sa iti dea o imagine completa asupra modului cum se „misca” afacerea. Si iti seteaza strategia de dezvoltare: mergi pe mentinerea valorii utilizatorului si incerci sa cresti la maxim numarul de useri (cam ce se intampla acum cu Facebook) sau mentii numarul de useri relativ constant (sau cu o crestere minora) si cresti valoarea per utilizator (cu servicii suplimentare pe baza de abonamente, etc).

Am dat astazi peste o analiza asupra valorii unui utilizator pe marile site-uri la nivel mondial si cred ca graficul de mai jos este relavant pentru strategiile fiecarui site in parte.
cat valoreaza un unic
Sursa: BusinessInsider

Ar fi interesant sa vedem un astfel de grafic si pentru site-urile de top din Romania, dar cum cifrele nu sunt foarte clare este destul de greu de estimat (iar cifrele de la Ministerul Finantelor nu sunt intotdeauna relevante 100%).



Tags: , ,

Lasă un răspuns